In mijn tweede nieuwsbrief neem ik jullie mee in de zomerperiode. Wat wil je doen in de zomer? Heerlijk uitrusten en de boel, de boel laten? Of wil je deze periode juist gebruiken om eens goed orde op zaken te stellen? Wat je ook gaat doen, ik wens iedereen een hele fijne zomer! Ook een goede zomer gewenst voor de ondernemers die juist in de zomer hard aan de slag moeten! Dus beste strandpaviljoen ondernemers, camping, hotel en restaurant eigenaren in de toeristische gebieden en verder alle ondernemers die juist in de zomer geld verdienen: veel werkplezier en deze heerlijke periode!

Groet,
Angela Koster-Halbesma


Zomer

Voor veel ondernemers is de zomervakantie een periode van bijkomen van de hectiek van het eerste half jaar en plannen maken voor de tweede helft van het jaar. Wat had er anders gemoeten en hoe ga je dit aanpakken. De economische groei zorgt ervoor dat iedereen weer hard gaat. Omzetten nemen toe, consumenten geven meer uit en ondernemers investeren weer. Dit zorgt bij veel ondernemers voor extra druk. In de mindere tijd is er personeel naar huis gestuurd, nu zijn goede mensen schaars. Er komen gasten, maar eigenlijk had je toch graag het terras voor de zomer anders willen inrichten. De omzet stijgt, maar de marges staan onder druk, hoe kan ik dit aanpakken?
Gebruik deze periode eens om te onderzoeken of prijsverhogingen na de zomer doorgevoerd kunnen worden? Of bereken of het rendabel is om met de lunch open te gaan. Er is een trend gaande dat restaurants overdag ingezet worden als werkplek, zorg voor een goed ingerichte werktafel voor ZZPers. Wat je ook besluit, doe het weloverwogen. De verwachting is dat het tweede half jaar de horeca weer zal groeien. Nu heb je de tijd, vanaf eind augustus moet je weer vol aan de bak!
ps. dit bericht geldt hopelijk niet voor de horeca ondernemers van strandpaviljoens en alle ondernemers die juist afhankelijk zijn van het mooie weer.

Financiering

Onder de palmboom met een cocktail in je hand bedenken hoe je het tweede halfjaar ingaat, klinkt goed. Als je na de zomer die investeringsplannen hebt of dat nieuwe plan wilt lanceren, houd deze vragen dan in je achterhoofd:
1. Hoeveel geld kun je zelf inbrengen?
2. Heb je getoetst of het plan haalbaar is?
4. Hoe wil je je plan presenteren?
3. Wil je een investeerder erbij betrekken of een onafhankelijke financier?

Wil je hulp hierbij? Neem dan contact op, ik help je graag.

 

Eindelijk zomer! Wat doe je: uitrusten of plannen maken?

Italië

Ik ga zelf dit jaar naar het Lago Maggiore, Italië. Drie weken met de tent op een camping. Deze tijd ga ik allereerst gebruiken om te ontspannen. Mijn eerste half jaar is hectisch geweest, maar ook erg inspirerend. Ook ga ik ideeën opdoen voor de rest van het jaar. Mijn eerste paar maanden als ondernemer, wat ging er goed, maar vooral, wat kan ik nog veel beter gaan doen. Hoe word ik nog meer zichtbaar, hoe zorg ik ervoor dat ondernemers mij nog beter weten te vinden. Maar vooral, hoe breng ik mijn kennis over en zorg ik dat ondernemers verder geholpen worden.
Juist het verder helpen van ondernemers, is het fijnste om te doen. Ervoor zorgen dat hun plannen uitgevoerd kunnen worden door de financiën op orde te brengen de juiste financiering te vinden!

Meer informatie

Lees je deze nieuwsbrief in je vakantie en wil je je plannen verwezenlijken als je weer terug bent? Neem dan nu alvast contact op, dan plannen we een afspraak na de zomer!
Neem contact op

 

Voor wie mij nog niet kent

Mijn naam is Angela Koster-Halbesma en ik ben in april van 2018 gestart met Mastiek Finance. Mijn ambitie is om horeca ondernemers verder te helpen op financieel terrein. Heb je een plan om te starten of juist om door te groeien, dan help ik je met het op orde maken van je plan en de financials. Ook zoek ik de juiste financieringsvorm voor de realisatie.
Als je even geen overzicht meer hebt in je financiën, dan help ik je om orde op zaken te stellen.